Vasas förening för ny kultur Volume rf grundades våren 2008. Föreningen sköter om träningslokaler för lokala band, arrangerar konserter samt stödjer lokala kulturaktörers utveckling, exempelvis genom att erbjuda tillfällen att uppträda.

Volume rf administrerar i Rockwerkstaden, en gammal fabriksbyggnad på Mjölnaregatan.

Det nyrenoverade huset är stadens största kluster av träningslokaler. Dessutom arrangerar föreningen årligen ca 20 konserter med uppträdanden varierande från kända inhemska band till lokala talanger.

Föreningen kan även stoltsera med att ha lockat utländska artister till Vasa, Pendulums uppträdande från 2012 torde vara det mest ihågkomna. Volume deltar också som arrangör av exempelvis den årliga musikmässan i Vasa.

Volume är en ideell förening. Föreningen välkomnar alla som är intresserade av att utveckla musikscenen i Vasa att delta i verksamheten. Enklast blir du medlem vid något av våra arrangemang.

Vilho Huntus
puheenjohtaja(ät)volume.fi