Vaasan Uuden Kulttuurin Yhdistys Volume ry on perustettu keväällä 2008. Yhdistys huolehtii vaasalaisten bändien harjoittelutiloista, järjestää konsertteja sekä tukee paikallisten kulttuurin tekijöiden kehittymistä esimerkiksi esiintymismahdollisuuksia tarjoamalla.

Volume ry hallinnoi Vaasan Myllykadulla sijaitsevaa Rockwerstasta, joka on kaupungin suurin treenikämppäkeskittymä. Lisäksi yhdistys järjestää Vaasassa vuosittain kourallisen keikkoja, joiden esiintyjät vaihtelevat kotimaan kärkinimistä paikallisiin lupauksiin. Onpa Volume tuonut Vaasaan aikanaan myös ulkomaisia artisteja, joista mieleenpainuvin tapaus on varmasti vuonna 2012 kaupungissa esiintynyt Pendulum.

Volume ry pyrkii elävöittämään paikallista keikkakulttuuria järjestämällä tapahtumia alueen baareissa, yökerhoissa ja kulttuuritiloissa. Viime vuosina Volume on myös järjestänyt muutaman ulkoilmatapahtuman ja ottanut osaa elokuussa järjestettävään Taiteiden yöhön. Tavoitteenamme on tukea niin paikallisia bändejä ja artisteja kuin myös muilta paikkakunnilta nousevia lupauksia. Pyrimme myös järjestämään ikärajattomia keikkoja vaasalaisille nuorille ja ottamaan heitä mukaan toimintaamme vapaaehtoisiksi. Volume on myös järjestänyt avoimia jameja Rockwerstaan tiloissa.

Volume on vapaaehtoisvoimin toimiva yhdistys. Yhdistys toivottaa kaikki vaasalaisen musiikkielämän kehittämisestä kiinnostuneet uudet tekijät tervetulleiksi riveihinsä!

Hallitus 2024

Vilho Huntus (Puheenjohtaja)

Roope Kananoja (Varapuheenjohtaja)

Nikolas Siika-aho (Jäsenvastaava, vapaaehtoiset)