Vaasan Uuden Kulttuurin Yhdistys Volume ry on perustettu keväällä 2008. Yhdistys huolehtii vaasalaisten bändien harjoittelutiloista, järjestää konsertteja sekä tukee paikallisten kulttuurin tekijöiden kehittymistä esimerkiksi esiintymismahdollisuuksia tarjoamalla.

Volume ry hallinnoi Vaasan Myllykadulla sijaitsevaa Rockwerstasta, joka on kaupungin suurin treenikämppäkeskittymä. Lisäksi yhdistys järjestää Vaasassa vuosittain keskimäärin noin 20 keikkaa, joiden esiintyjät vaihtelevat kotimaan kärkinimistä paikallisiin lupauksiin. Onpa Volume tuonut Vaasaan myös ulkomaisia artisteja, joista mieleenpainuvin tapaus on varmasti vuonna 2012 kaupungissa esiintynyt Pendulum. Lisäksi Volume on ollut mukana esimerkiksi Vaasan musiikkimessujen järjestämisessä.

Volume on vapaaehtoisvoimin toimiva yhdistys. Yhdistys toivottaa kaikki vaasalaisen musiikkielämän kehittämisestä kiinnostuneet uudet tekijät tervetulleiksi riveihinsä.

Linkit vuosikertomuksiin löydät viereisestä palstasta.

Hallitus 2023

Vilho Huntus (Puheenjohtaja)

Roope Kananoja (Varapuheenjohtaja)

Nikolas Siika-aho (Sihteeri, jäsenvastaava)