Toimintakertomus 2008

Vaasan uuden kulttuurin yhdistys perustettiin 4.2.2008 ravintola Amarillossa. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Marko Perälä ja jäseniksi Tero Björklund, Markku Ikonen, Ida Koivunen, Nina Leinonen, Sanna-Marika Lindh, Juha Perälä ja Sami Rumpunen.

Alkutaipaleella virallisten papereiden järjesteleminen sekä RockWerstaan hallintaoikeuden saaminen veivät paljon aikaa ja yhdistyksen jäsenten voimavaroja. Ensimmäiset tapahtumat järjestettiin toukokuussa: kaksipäiväiset Rokkikesän avajaiset Club 25:ssä sekä bussimatka Disco Ensemblen keikalle Rytmikorjaamolle. Kesäkuun alkupuolella järjestimme RockWerstaalla talkoot, joissa siivottiin niin sisätiloja kuin rakennuksen yleisilmettä.

Koska yhdistyksellä ei ole omia tiloja, vuoden mittaan on neuvoteltu yhteistyösopimuksia eri tahojen kanssa. Näitä ovat  mm. vaasalaiset ravintoloitsijat, Vaasan kaupungin nuoriso- ja talotoimi, Selmu ry, Wasa Band J.A.M., Bestis ry ja Kulturskafferiet. Yhdistys solmi yhteistyösopimuksen Sue-lehden kanssa ja ylläpitää sen jakelua Vaasassa. Pienimuotoista yhteistyötä on aloiteltu myös internet-musiikkikoulu Rockwayn kanssa.

Syksylla avustimme Vaasan nuorisotoimea Negative-yhtyeen konsertin järjestelyissä. Kulturskafferietin kanssa toteutettiin Underwater Sleeping Societyn konsertti. Club 25:ssä järjestimme Vaasa Metal Nightin yhteistyössä VSAunionin ja HardCoreSoundsin kanssa. Alkuilta oli omistettu kokonaan alaikäisille. Seuraavana päivänä vuorossa oli Murmanskin, Joensuu 1685:n ja Kaisa Valan tähdittämä Indie Evening. Viikonlopun yhteenlaskettu yleisömäärä oli lähes 380.

Vuoden lopussa käytiin VYY:n kulttuurimessuilla esittelemässä yhdistyksen toimintaa. Volume.fi-sivusto avattiin lokakuussa ja se on nostanut jäsenmäärää huimasti. Jäseniltoja on järjestetty kaksi: yksi keväällä ja yhdistetty vuosikokous/pikkujoulut joulukuussa. Yhdistyksellä oli vuoden lopussa 63 jäsentä.

Volumen hallitus 2008

Volumen hallitus 2008: Sanna-Marika Lindh, Nina Leinonen, Tero Björklund, Ida Koivunen, Markku Ikonen, Marko Perälä ja Juha Perälä. Kuvasta puuttuu Sami Rumpunen.